Stalowa Wola, Nisko: Bocznica i terminal przeładunkowy w strefach

Data publikacji: Kategoria: , Zamieścił: Wojtek Janczura

Dwie firmy wystartowały w przetargu na opracowanie koncepcji budowy bocznicy kolejowej łączącej linię kolejową nr 68 z terenami Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola. Dla przypomnienia w tegorocznym budżecie Stalowej Woli miasto zarezerwowało na ten cel 120 tysięcy złotych. Obydwie oferty złożone w przetargu przekraczają tę kwotę, choć jena nieznacznie. Firma z Warszawy zaproponowała wykonanie koncepcji za niecałe 129 tysięcy złotych. Droższa okazała się oferta firmy ze Szczytna opiewająca na ponad 152,5 tysiąca złotych. Na razie trwa analiza ofert. Natomiast miasto jest zdeterminowane w temacie utworzenia takiej bocznicy. Gdyż, jak podkreślał prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny, obsługa kolejowa jest kolejnym ważnym etapem tworzenia nowoczesnego parku inwestycyjnego. Chodzi o doprowadzenie bocznicy kolejowej wraz z infrastrukturą małego portu przeładunkowego na teren Euro-Parku Stalowa Wola. Takie jest zapotrzebowanie firm, które realizując swoje cele logistyczne wykorzystują transport kolejowy jako bardziej ekologiczny i ekonomiczny. Bocznica kolejowa w raz z portem uczyni jeszcze bardziej atrakcyjnym Strategiczny Park Inwestycyjny Proponując alternatywne rozwiązania komunikacyjne ułatwiające transport i komunikację nie tylko na terenie Polski. Wykonawca, który wygra przetarg, będzie miał za zadanie nie tylko opracować koncepcję bocznicy, ale też przeprowadzić uzgodnienia z Polskimi Liniami Kolejowymi w zakresie wpięcia bocznicy do linii kolejowej nr 68 w okolicach jej 110 kilometra i sterowania ruchem kolejowym. Na to wszystko będzie miał 5 miesięcy. Bocznica kolejowa na terenie stalowowolskiego parku to nie jedyna inwestycja kolejowa na ternie gospodarczym ciągnącym się do drogi szybkiego ruchu s19. Druga planowana jest w sąsiedniej, niżańskiej strefie gospodarczej w Nowosielcu. Tam ma powstać terminal przeładunkowy wraz bocznicą na linii LHS, czyli linii kolejowej szerokotorowej, dawnej ‚hutniczo-siarkowej’. Mówi burmistrz Niska Waldemar Ślusarczyk

Obecnie Nisko jest na finiszu prac nad planem przestrzennego zagospodarowania tego terenu i oczekuje na opinię Ministerstwa Środowiska o przekształceniu terenów leśnych w niezalesione.

Marta Górecka