Mielec: Tomasz Poręba – Plany likwidacji mieleckiego oddziału firmy Arriva są niezrozumiałe

Data publikacji: Kategoria: , Zamieścił: Dominik Siatrak

Europoseł Tomasz Poręba wystosował listy do Tomasza Rochowicza, prezesa polskiej filii przedsiębiorstwa transportowego Arriva w sprawie planowanej likwidacji mieleckiego oddziału firmy. Kilka tygodni temu do magistratu wpłynęło pismo od firmy Arriva, która zarządza dworcem. Firma poinformowała o rezygnacji z prowadzenia poczekalni, kas i zabezpieczenia socjalnego. wypowiedzenie nie dotyczy placu manewrowego, z którego firma ma nadal korzystać. Z końcem stycznia 2015 roku administrowanie budynkiem dworca ma wrócić do kompetencji magistratu.
Tomasz Poręba zaznacza, że oznacza to nie tylko utratę miejsc pracy przez ponad 100 osób, ale także paraliż komunikacji pasażerskiej w regionie. Tymczasem – jak wskazuje europoseł Poręba – istnieje wiele przesłanek dających szansę na dobre prosperowanie mieleckiego oddziału.
W związku z brakiem pasażerskiego transportu kolejowego i zaledwie jednym mostem na Wisłoce, drogowy transport autobusowy jest jedyną szansą na sprawną komunikację w regionie i stanowi ogromny potencjał do zagospodarowania przez przewoźnika. Do pracy i szkoły w regionie mieleckim codziennie dojeżdża kilkanaście tysięcy osób. Jeszcze w marcu 2014 mielecki oddział Arrivy wygenerował – według pracowników firmy – ponad 150 tysięcy złotych zysku.
Europoseł PiS podkreśla, że na obniżenie rentowności połączeń realizowanych przez Arrivę mogły wpłynąć niekorzystne zmiany wprowadzone w ostatnim czasie przez Zarząd Arrivy, na co zwracają uwagę jej pracownicy. Chodzi m.in. o zmianę dworca w Rzeszowie z dworca głównego na podmiejski, zagęszczenie kursów na trasach, na których liczba pasażerów jest niewystarczająca do utrzymania rentowności połączeń oraz likwidację większości połączeń pośpiesznych z południa Polski.
'Biorąc pod uwagę powyższe należałoby poważnie przemyśleć decyzję dotyczącą zamknięcia oddziału Arrivy w Mielcu' – pisze Tomasz Poręba i dodaje, że w świetle przedstawionych argumentów plany likwidacji mieleckiego oddziału firmy wydają się niezrozumiałe.