Rozpoczynają się prace na odcinku kolejowym z Mielca do Padwi Narodowej, który wydłuży przywrócone w 2021 r. połączenie Mielec – Dębica. Inwestycja za 98 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO Województwa Podkarpackiego. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. W zakresie inwestycji jest także budowa wiaduktu w Mielcu. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikacje drogową. Istotnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych. Mówi marszałek podkarpacki Władysław Ortyl.
To będzie kluczowa inwestycja dla mieszkańców Mielca i powiatu zaznacza Tomasz Poręba, poseł do Parlamentu Europejskiego.
Jak mówi sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury Rafał Weber, rozpoczyna się kolejna ważna inwestycja dla Mielca.
Reaktywacja odcinka trasy z Mielca do Padwi to projekt niezwykle istotny z punktu widzenia mieszkańców północnej części naszego województwa i ważny krok w kierunku unowocześnienia podkarpackiej kolei – tłumaczy Ewa Leniart, Wojewoda Podkarpacki.
Reaktywowanie trasy Mielec – Dębica we wrześniu 2021 r. zwiększyło już możliwości kolei w województwie podkarpackim. Po dwunastoletniej przerwie można korzystać z krótszych niż przed laty połączeń kolejowych. W Mielcu, wybudowane przejście przez tory łączące ul. Benedyktyńską i ul. Szarych Szeregów, to istotne ułatwienie dla mieszkańców. Jeszcze w kwietniu ma być udostępnione dla pieszych i rowerzystów. Na mieleckiej stacji, dodatkowym ułatwieniem dla mieszkańców będzie drugie przejście podziemne. Bezkolizyjny trakt pod torami znajdzie się w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi i połączy osiedla znajdujące się po przeciwległych stronach stacji. Nowy obiekt powstanie pod koniec bieżącego roku i zapewni bezpieczną oraz wygodną komunikację.
Tomasz Łępa