Firma Strabag realizująca budowę trzeciego mostu na Sanie, podczas wizyty dziennikarskiej na budowie estakady zaprezentowała zaawansowanie prac. Gotowa jest już południowa część estakady. A dzięki zastosowaniu konstrukcji MSS wkrótce powstanie przęsło nurtowe między dwoma przyczółkami mostu. Most ma być gotowy pod koniec 2026 roku
Obecne zaawansowanie prac przybudowie trzeciego mostu na sanie w Stalowej Woli wynosi około 50%. Po budowie dziennikarzy oprowadzał rzecznik prasowy firmy Strabag Maciej Tomaszewski, który poinformowała o zaawansowaniu prac i metodzie budowy mostu
Żeby to sie stało konieczne jest wbicie w nurt rzeki jeszcze jednej trzeciej podpory tymczasowej.
Natomiast cały most, który będzie przebiegał nad rzeką San i rzeką Bukowa będzie o konstrukcji sprężono-podwieszonej
Okazuje się, że innowacyjna jest nie tylko metoda budowania przęseł. Również cała konstrukcja podwieszenia mostu z pylonami będzie nowością w Polsce, a właściwie stal, z której konstrukcja będzie wykonana, bo nie będzie wymagała pokrywania farbą antykorozyjną
To dzięki specjalnemu rodzajowi stali, którą wykorzysta firma do budowy pylonów do podwieszenia mostu. Dzięki temu również późniejsza eksploatacja mostu będzie tańsza
Najwiekszą trudnościa w pracach nad budową mostu jest niski stan Sanu i nieregularne dno
Budowany trzeci most na Sanie w Stalowej Woli będzie miał długość 1760 metrów. To oznacza, że będzie najdłuższym na Podkarpaciu i trzecim pod względem długości mostem w Polsce
Inwestycja realizowana jest w ramach projektu pod nazwą „Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Zaklików – Stalowa Wola wraz z budową mostu na rzece San oraz budową, przebudową niezbędnej infrastruktury technicznej „
Zakres tej inwestycji oprócz budowy mostu obejmuje też budowę estakad dojazdowych, północnej i południowej nad drogami innych kategorii i dodatkowymi, do tego:
– budowę blisko 5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 855 po nowym śladzie,
– rozbudowę drogi wojewódzkiej w rejonie połączenia nowego odcinka z jej dotychczasowym przebiegiem, − budowę czterech zbiorników rozsączająco-odparowujących,
− rozbudowę, budowę i przebudowę odcinków dróg gminnych i powiatowych w miejscach dowiązania lub kolizji z nowo budowaną drogą wojewódzką,
− budowę: ścieżek pieszo-rowerowych i ścieżki rowerowej, dodatkowych jezdni, chodnika, oświetlenia drogowego,