Duże zmiany w systemie rejestracji do poradni specjalistycznych w sandomierskim szpitalu. Koniec z papierowymi skierowaniami.
Z pierwszym dniem marca zmienił się sposób rejestracji do poradni specjalistycznych w Szpitalu Specjalistycznym Ducha Św. w Sandomierzu. Stosowane dotychczas papierowe karty zastępuje system elektroniczny, do którego personel wprowadza dokumentację medyczną pacjenta. W trakcie zmian jest także sposób rejestracji pacjentów poprzez skanowanie papierowej dokumentacji i ucyfrowienie jej.
- Odchodzimy od kart papierowych, które przez wiele, wiele lat funkcjonowały, kopert, które puchły przy każdej wizycie. Chcemy od tego definitywnie odejść. Zmieni się także sposób zlecania badań poprzez drogę elektroniczną do naszych laboratoriów, a następnie otrzymywanie tych wyników do systemu. Są to działania już częściowo zrealizowane i będzie ten system rozwijany przez następne miesiące – zapowiedział dr n. med. Marek Tombarkiewicz, dyrektor szpitala w Sandomierzu.
Trwają prace nad zmianą sposobu odbioru wyników badań z poradni obrazowych i laboratoryjnych. Odbiór osobisty zastąpi dostęp poprzez system elektroniczny.
W trakcie realizacji jest II etap systemu informatycznego w ramach programu InPlaMed na lata 2025/26. Celem projektu jest rozbudowa lub budowa nowych serwerowni zapewniających gromadzenie danych medycznych w formie elektronicznej, bezpieczeństwo ich przechowywania, rozwój systemu szpitalnego i poprawa bezpieczeństwa cyfrowego.
W ramach tego projektu rozszerzony zostanie sposób rejestracji elektronicznej oraz rejestracji bezpośredniej na miejscu poprzez biletomat. Pacjent po pobraniu biletu będzie oczekiwał na wejście do danej poradni specjalistycznej. Dodatkowo przy każdej poradni pojawią się wyświetlacze wskazujące numer pacjenta.
Zostanie wprowadzona całodobowa rejestracja telefoniczna z automatem, dzięki której pacjent będzie mógł zgłaszać wizytę, lub swoją rezygnację. Wprowadzony system pozwoli wyeliminować nieodwołane porady.
Nowością będzie także system informacyjno – nawigacyjny po terenie szpitala. Dzięki specjalnym wyświetlaczom z mapami, które zostaną zamontowane w głównym holu lecznicy oraz poradniach specjalistycznych, pacjent będzie mógł odnaleźć pawilon lub poradnie, do których zamierza się udać.
Zmiany w systemie rejestracji oraz ułatwienia, które pozwolą pacjentom swobodniejsze poruszanie się po terenie lecznicy, jak również ułatwią dostęp do poradni zostaną wprowadzone do końca tego roku.