Poseł Rafał Weber podsumował inwestycje drogowe zrealizowane w ostatnich dwóch kadencjach w naszym regionie. To co udało się zrobić w ramach inwestycji drogowych od 2016 roku, by otworzyć komunikacyjne Podkarpacie oraz powiaty stalowowolski i niżański przedstawi na konferencji zorganizowanej w Stalowej Woli. Poseł Rafał Weber swoją analizę rozpoczną od porównania inwestycji związanych z budową dróg szybkiego ruchu. Wynika z niej, że za czasów platformy w latach 2008-2015 wybudowano w Polsce trochę ponad 2089,1 kilometrów autostrad i dróg ekspresowych, podczas gdy za rządów Prawa i Sprawiedliwości, czyli w latach 2016-2023 było to 2158,5 kilometra:
A były to choćby przerwy w łańcuchu dostaw stali, czy odpływ pracowników z Ukrainy, którzy wracali do ojczyzny walczyć o niepodległość swojego kraju. Mimo to wybudowano w ciągu ostatnich 8 lat więcej kilometrów autostrad i dróg ekspresowych niż za poprzednich kadencji. Dzięki zwiększeniu finansowania tych przedsięwzięć możliwa była realizacja ważnych m.in dla Podkarpacia i Polski Wschodniej zadań:
Poseł przypomniał też, że trwają przygotowania do rozpoczęcia rozbudowy s19 do dwóch pasów przed Rzeszowem, gdzie poprzednicy stworzyli drogę ekspresową w układzie 2+1. Stwierdził również, że obecnie realizowane kontrakty pozwolą w ciągu 3 najbliższych lat uruchomić kolejne 1000 kilometrów dróg szybkiego ruchu. Mówił także o programach pomocowych stworzonych przez rząd PiS-u, otwierających drogę do inwestycji drogowych samorządom, których w wielu przypadkach nie było stać na takie zadania. Tu również pojawiło się porównanie. W latach 2009-2015 samorządy gminne i powiatowe na Podkarpaciu zbudowały 1121 kilometrów dróg, w przedziale 2016-2024 liczba ta wyniesie 1926 kilometrów:
Dzięki tym środkom samorządy mogły realizować inwestycje bardzo kosztochłonne, jak choćby w Stalowej Woli tunel pod torami łączący ulicę Przemysłową z 11 Listopada o wartości ponad 20 milionów złotych. Zresztą nie tylko Stalowa Wola, ale i inne samorządy powiatów stalowowolskiego i niżańskiego wykazały dużą aktywność w pozyskiwaniu środków na realizację dróg, choćby z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg:
Nie tylko samej budowy, przebudowy i remontu dróg, ale też poprawy bezpieczeństwa przez budowę chodników, przejść dla pieszych, czy ścieżek rowerowych. W tej kadencji poseł Rafał Weber chce pracować w Komisji Infrastruktury, aby nie tylko przypilnować dokończenia budowy drogi ekspresowej S19, ale też kwestię budowy S74, żeby wchodziła w kolejne etapy realizacji. Chce działać też w Komisji Obrony Narodowej, aby przypilnować spraw ważnych dla Huty Stalowa Wola w zakresie przemysłu obronnego i zamówień wojskowych.