PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi szacowane na ponad 170 mln zł na modernizację odcinka linii nr 25 Mielec – Padew oraz budowę bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec. Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg na rewitalizację odcinka Padew – Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów, przebudowana zostanie także infrastruktura pasażerska na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy.
Jak zapewnia marszałek podkarpacki Władysław Ortyl, wrzesień to miesiąc kiedy ponownie w Mielcu wystartuje ruch pasażerski na linii kolejowej Mielec – Dębica, Ale póki co jest to plan skromny bo na ten pełny musimy jeszcze poczekać, dodaje.
W Mielcu, zaplanowany nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Zadaniem wykonawcy – który zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi skrzyżowanie z drogą w poziomie szyn.
Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa oraz przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 6 mostów, m.in. w Przecławiu nad rz. Młynówką, w Tuszymie nad rz. Tuszymką, w Brzeźnicy nad rz. Wielopolką i ponad 30 przepustów. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie.
Tomasz Łępa