Sprzęt cyfrowy za prawie 200 tysięcy złotych pozyskała Szkoła Podstawowa nr 1 w Sandomierzu dzięki projektowi pod nazwą „Akademia kompetencji kluczowych”.
Mówi dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Sandomierzu a zarazem koordynator projektu Waldemar Gosek:
Zakupiono także drukarki 3D wraz z oprogramowaniem, skaner do drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, wizualizer, rzutniki multimedialne, tablice interaktywne oraz klocki Lego Mindstorms Education do budowania i programowania robotów. Projekt został zrealizowany we współpracy z Fundacją „Ludzie Umiejętności Kultura”. Całkowita wartość projektu to prawie 600 tysięcy złotych. Mówi prezes zarządu Fundacji a zarazem kierownik projektu Dariusz Bukowski:
Projekt został napisany przez Fundację „Ludzie Umiejętności Kultura” pod zdiagnozowane potrzeby Szkoły Podstawowej nr 1. Mówi autorka projektu Magdalena Wrońska – wiceprezes zarządu Fundacji:
Projekt „Akademia kompetencji kluczowych” współfinansowany został ze środków z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014-2020.
Celem projektu było zwiększenie kompetencji cyfrowych (w tym nauki programowania) u 164 uczniów oraz podniesienie kompetencji 43 nauczycieli w zakresie korzystania i włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego w SP1 w Sandomierzu. Na zakupionym sprzęcie przeprowadzono szkolenia dla 43 nauczycieli: „TIK na lekcji i bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni”, „Wykorzystanie tablicy interaktywnej na zajęciach”, „Programowanie w języku Scratch”, „Robotyka dla początkujących”, w trakcie których nauczyciele zapoznali się z obsługą zakupionego sprzętu, zasadami bezpieczeństwa w sieci oraz nowoczesnymi technikami z zakresu programowania. Ostatnim etapem projektu było prowadzenie zajęć dodatkowych i warsztatów przez przeszkolonych nauczycieli dla 160 dzieci – uczniów SP1. W trakcie zajęć młodsi uczniowie zapoznali się z zasadami bezpiecznego korzystania z sieci, zaś starsi uczyli się pisać programy języku Scratch oraz budować maszyny z zakupionych kloców Lego, a następnie wprowadzać je w ruch za pomocą programów. W wyniku realizacji projektu szkoła zyskała wysokiej jakości sprzęt informatyczny za kwotę 170 tys zł, nauczyciele oraz uczniowie nabyli dodatkowe kompetencje informatyczne. W czasie zajęć stacjonarnych zakupiony sprzęt nauczyciele wykorzystują na bieżąco w trakcie lekcji. Wszystkie szkolenia dla nauczycieli oraz zajęcia dla uczniów odbywały się bezpłatnie. Szkoła wniosła do projektu wkład własny w postaci niefinansowej.
Joanna Sarwa