Sam obrót zostanie wykonany przy pomocy dwóch siłowników kotwionych do konstrukcji stalowego toru, które zapewnią siłę oraz kontrolę przemieszczenia podczas obrotu. Po przełożeniu kładki na drugi brzeg rozpoczną się prace związane z doprężeniem lin, do których podwieszony jest drewniany pomost. Ostatnim etapem prac będzie przeprowadzenie próbnego obciążenia kładki, które polegać będzie na pomiarach ugięć i przemieszczeń kładki pod wpływem obciążenia ruchem pieszych i rowerzystów. Wszystko po to, aby być pewnym, że ugięcia nie są większe od tych przewidzianych w projekcie.
(Tomasz Łępa)
Konstrukcję kładki tworzy stalowy pylon o wysokości 38 metrów wraz z dwoma dźwigarami z drewna klejonego o wysokości 155 centymetrów i długości 138 metrów, stężonymi stalowym rusztem. Dźwigary są jednocześnie balustradami, które zabezpieczają ruch pieszych i rowerzystów.
Kładka została podwieszona za pomocą 24 stalowych lin. Cała konstrukcja waży blisko 175 ton.
W październiku gotowa będzie kładka nad rzeką San w Przemyślu, która połączy dwa popularne w mieście deptaki inwestycja zlokalizowana jest w centrum miasta i połączy ulice Wybrzeże Józefa Piłsudskiego z Wybrzeżem Ojca Św. Jana Pawła II. Z nowej przeprawy wybudowanej w ramach projektu 'Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej' będą mogli korzystać zarówno rowerzyści jak i piesi. Prace prowadzone są na obszarach zalewowych rzeki San, które mieszkańcy wykorzystują do aktywnego wypoczynku. Zakres prac obejmuje budowę 138-metrowej podwieszanej kładki z drewna klejonego wraz z dojazdami oraz miejsce obsługi rowerzystów, które zostanie zlokalizowane w sąsiedztwie kładki od strony Wybrzeża Marszałka Józefa Piłsudskiego. Inwestorem jest Województwo Podkarpackie, wykonawcą – Skanska S.A. Dzisiaj odbyła się operacja obrócenia kładki – mówi Agnieszka Kotela