Nowa droga, posiadająca klasę techniczną GP, została wyposażona w siedmiometrową jezdnię (dwa pasy ruchu po 3,5 metra każdy) oraz obustronne pobocza utwardzone i ziemne. W ramach budowy powstały trzy skrzyżowania, w tym jedno rondo na skrzyżowaniu z ulica Dębicką oraz wiadukt drogowy nad linią kolejową. Wybudowano również urządzenia ochrony środowiska przejście dla zwierząt średnich, ekrany akustyczne oraz ogrodzenia. W miejscach najbardziej niebezpiecznych zamontowane zostały bariery ochronne, zlokalizowane przy przepustach pod: drogą główną, drogami podporządkowanymi oraz serwisowymi a także w miejscach, gdzie wysokość skarp przekracza 3,5 m.
(Tomasz Łępa)
Duże opóźnienia w jej budowie przez hiszpańską firmę były wynikiem zmiany wykonawcy budowy.
Od dzisiaj kierowcy mogą jeździć kolejną częścią obwodnicy Mielca. Fragment łączący ulicę Wolności z ulicą Dębicką jest już otwarty. Mówi Tomasz Leyko, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego.