Łącząca oba województwa przeprawa na Wiśle ma 955 metrów długości, a razem z drogami dojazdowymi – blisko 6 kilometrów. Szacuje się, że dzięki inwestycji kierowcy jadący z Kielc do Rzeszowa zaoszczędzą około 25 kilometrów drogi. Pod względem konstrukcji przeprawa jest podobna do Mostu Marii Curie Skłodowskiej w Warszawie. Inwestycję wyceniono na 178 milionów złotych, jednak łącznie z wykupami gruntów jej wartość przekroczyła 200 milionów. Koszty te dzielą między siebie oba województwa; w dużej części są one pokryte z Programu Operacyjnego 'Rozwój Polski Wschodniej'. Budowa mostu w Połańcu jest zaliczana do najdroższych inwestycji tego programu. (Tomasz Łępa)
Nowy most to nowe spojrzenie na Podkarpacie – mówi Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego
W samo południe, najważniejsza inwestycja drogowa w regionie, most w Połańcu, został oficjalnie otwarty dla zmotoryzowanych. W ramach wspólnego projektu województwo świętokrzyskie sfinansowało budowę połowy mostu na rzece Wiśle, 17- kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej numer 764 Staszów Połaniec oraz most na rzece Czarna Staszowska, a województwo podkarpackie sfinansowało drugą połowę mostu na rzece Wiśle w Połańcu, ponad 2 kilometry drogi dojazdowej z mostem na rzece Breń, około 10 kilometrów nowego odcinka drogi łączącej drogę wojewódzką numer 982 z drogą 985 i most na rzece Wisłoce. Na uroczystości obecni byli przedstawiciele samorządów województw świętokrzyskiego i podkarpackiego. Mówi marszałek województwa świętokrzyskiego Adam Jarubas.