Na chwilę obecną nie dokonano żadnego wyboru w projektach. Wspomniane warianty zostaną poddane dalszej analizie. Ostateczna decyzja zostanie podjęta po uwzględnieniu m.in. badań potoków ruchu, przeprowadzeniu badań geologicznych, analizie środowiskowej, skutków społecznych (przede wszystkim liczby wyburzeń) oraz konsultacji społecznych.
(Tomasz Łępa)
Regionalny Program Operacyjny przyniesie dopiero szersze spojrzenie na budowę obwodnicy
W dalszym ciągu rozpatrywane są dwa warianty północny i południowy dotyczące wyprowadzenia ruchu towarowego i osobowego z Mielca, ale już z pewnymi modyfikacjami. Północna koncepcja niesie za sobą konieczność wyburzenia największej liczby, bo aż 8 budynków i będzie budowana etapami, zaś koncepcja południowa, polegać będzie na przedłużeniu ulicy Witosa i budowy mostu na jej wysokości. Wariant ten jest bardziej ekonomiczny i również zakłada wyburzenie mniejszej liczby budynków niż północny. Mówi rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Rzeszowie Tomasz Leyko