Otwarcie ofert w ramach przetargu na koncepcję odbędzie się 10 czerwca. Po wykonaniu koncepcji programowej kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu w systemie projektuj i buduj. Ten etap nastąpi oczywiście wtedy, gdy będą zagwarantowane środki na budowę obwodnicy stalowowolsko-niżańskiej. Szacowany koszt budowy ponad 15-kilometrowej obwodnicy to co najmniej 300 mln złotych. (Marta Górecka)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie ogłosiła przetarg na koncepcję programową budowy obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Było to możliwe dzięki decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który odrzucił protesty stalowowolskich działkowców przeciw przebiegowi obwodnicy. Według przyjętego wariantu część działkowców w Stalowej Woli straci swoje działki, bo obwodnica ma być poprowadzona w obszarze pomiędzy ostatnią linią zabudowy miasta a rzeką San. Działkowcy optowali za wariantem W1A, który w niewielkim stopniu uszczuplałby tereny ogródków działkowych. Jednak ten pomysł nie zyskał aprobaty Dyrekcji Ochrony Środowiska, która uznała, że tylko częściowo wyprowadziłoby to ruch z miasta. Obwodnica pobiegnie więc według wariantu 3A. Od skrzyżowania ulic Chopina i Podskarpowej przechodzić będzie wzdłuż wału na Sanie, z węzłem na przecięciu z drogą powiatową w kierunku Pysznicy. Dalej do elektrowni, gdzie ma powstać estakada o długości 570 m. Następnie do Niska i dalej aż do drogi ekspresowej S-19. Na razie rozpisano przetarg na koncepcję programową obwodnicy mówi rzecznik rzeszowskiej GDDKiA Bartosz Wysocki: