GDDKiA zwróciła się z zapytaniem ofertowym do czterech instytutów badawczych przy uczelniach o możliwości i cenę wykonania takich ekspertyz. Takie możliwości dopuszcza prawo zamówień publicznych w przypadku inwestycji do 14 tys Euro. Czesław Łopucki przewiduje, że w marcu zostanie wyłoniony instytut który zbada przyczyny powstawania asfaltowych garbów na Podskarpowej w Stalowej Woli.
Na szczęście pofalowania nie przeszkodziły, by po licznych monitach, po 2 latach starań GDDKiA podniosła dozwoloną prędkość na Podskarpowej do 70km/h.
(Marta Górecka)
Najwcześniej dopiero w marcu ruszą badania ulicy Podskarpowej w Stalowej Woli – wtedy ma być wyłoniony wykonawca ekspertyzy drogi.
Chodzi o ustalenie przyczyny tworzących się w nawierzchni ulicy pofalowań asfaltu i garbów.
Niestety dotychczasowe analizy prowadzone przez laboratorium Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nic nie wykazały.
Mówi kierownik rejonu Nisko Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Czesław Łopucki: