Przedstawiciele Czwórmiasta: Tarnobrzega, Sandomierza, Niska i Stalowej Woli, proponują inny od zakładanego przebieg Szprychy numer 6 do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pismo w tej sprawie zostało skierowane do Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcina Horały, spółki CPK oraz do podkarpackich i świętokrzyskich samorządowców oraz parlamentarzystów.
CPK, to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Jego budowa jest jednym z priorytetów obecnego rządu. Szprycha numer 6, to natomiast linia kolejowa.
-Uważamy, że nie do przyjęcia jest układ, w którym w przebiegu linii nie uwzględnia się Sandomierza i Tarnobrzega dlatego zaproponowaliśmy alternatywę – powiedział prezydent Tarnobrzega, Dariusz Bożek.
Przebieg proponowany przez Czwórmiasto zakłada, że nowa linia rozpocznie się w rejonie stacji Jakubowice na linii kolejowej 25, po czym będzie biegła do Sandomierza w kierunku południowym, nowym śladem, równolegle do drogi krajowej numer 79. W rejonie Sandomierza powstałaby nowa stacja Sandomierz Rynek obsługująca lewobrzeżną, większą część miasta. Następnie nowa linia przekraczałaby Wisłę i kierowałaby się w okolice stacji Sobów -Tarnobrzeg, gdzie włączałaby się w linię kolejową 25.
Wszystkie cztery miasta zauważają, że aktualna propozycja przebiegu Szprychy numer 6 likwiduje szansę na wykorzystanie projektu CPK do budowy wewnętrznej sieci komunikacyjnej nowej aglomeracji. Jej formowanie to szansa na rozwój Tarnobrzega, Sandomierza, Niska i Stalowej Woli, które zostały sklasyfikowane jako „miasta średnie tracące funkcje”.
Orientacyjny przebieg fragmentu Szprychy 6 według wizji Czwórmiasta (fragment na zielono):
Mapa wg CPK:
Mapa według Czwórmiasta na tle mapy CPK: