PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację 66 kilometrów torów na trzech liniach kolejowych: numer 25, 74 i 78. Prace obejmą odcinek od Padwi Narodowej do Tarnobrzega i Sandomierza oraz Stalowej Woli Rozwadów Towarowy.
Roboty przygotowawcze ruszą już 3 listopada na trasie Sandomierz – Tarnobrzeg – Chmielów. Zakończenie prac na tym fragmencie inwestycji planowane jest w połowie przyszłego roku.
Mówi Dorota Szalach z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych.
Dzięki temu ma wzrosnąć prędkość pociągów, czas przejazdu skrócić się. Poprawi się bezpieczeństwo i komfort.
Modernizacja obejmie także stacje i przystanki w tym Tarnobrzeg – Sobów, Tarnobrzeg – Ocice i Tarnobrzeg – Olszynka. Nowe perony będą wyższe i dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ułatwieniem mają być pochylnie i specjalne oznakowania dotykowe. Komfort zwiększą wiaty, ławki oraz czytelne gabloty z rozkładami jazdy.
W czasie prac na jednotorowej linii numer 25 między Sandomierzem, a Chmielowem, od 3 listopada obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa za wszystkie pociągi Polregio na odcinkach Dęba Rozalin – Sandomierz i Dęba Rozalin – Grębów.
Zmiany dotyczą także składów PKP InterCity. Pociągi San, Witos, Kasztelan i Hetman pojadą objazdem przez Stalową Wolę Rozwadów, Leżajsk i Przeworsk.
Aktualne informacje o zmianach znajdują się w rozkładzie jazdy, na tablicach informacyjnych, w Portalu Pasażera oraz na stronach internetowych przewoźników.








