W ciągu najbliższych tygodni powinny rozpocząć się prace przy modernizacji linii kolejowych na odcinku Stalowa Wola-Rozwadów – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew Narodowa. Umowę z wykonawcą robót podpisali dziś na dworcu kolejowym w Tarnobrzegu przedstawiciele spółki PKP PLK w obecności wiceministra infrastruktury oraz samorządowców.
Inwestycja przewiduje między innymi wymianę torów na odcinku liczącym ponad 60 kilometrów, modernizację całej infrastruktury towarzyszącej oraz przebudowę peronów we wszystkich miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe ujęte w zadaniu.
Wiceminister Piotr Malepszak podkreśla, że remont linii kolejowej ma ogromne znaczenie zarówno dla przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Z tymi ostatnimi wiązane są duże nadzieje, ponieważ inwestycja ma stworzyć nowy korytarz transportowy.
– Prace powinny przebiegać sprawnie – mówi wojewoda Podkarpacka Teresa Kubas-Hul.
W projekcie przebudowy stacji Tarnobrzeg przewidziano jeden peron z dwiema krawędziami, przy których zatrzymywałyby się pociągi. Jak zaznacza Marcin Machocki z PKP PLK, spółka przystąpiła jednak do prac mających wykazać, w jaki sposób można zmodyfikować istniejący projekt, aby możliwe było dobudowanie drugiego peronu.
– Z rozpoczęcia inwestycji cieszy się prezydent Tarnobrzega Łukasz Nowak. – To wpisuje się w strategie naszego miasta – powiedział samorządowiec.
Koszt inwestycji to blisko miliard złotych. Pieniądze pochodzić będą z budżetu państwa oraz funduszy europejskich. Wykonawca prac na początku będzie gromadził potrzebne materiały oraz sprzęt. Właściwe roboty mają rozpocząć się w listopadzie. Wtedy też nastąpi zamknięcie pierwszych odcinków linii kolejowych. Wiązać się to będzie ze wstrzymaniem ruchu pociągów. Prace mają potrwać dwa lata.