Zwiększenie świadomości dzieci i ich rodziców w zakresie bezpiecznego wypoczynku nad wodą i na słońcu. Taki jest cel tarnobrzeskiej, letniej kampanii pod hasłem „Nad wodą z głową”.
Akcję zainicjował „Tygodnik Nadwiślański” we współpracy z Komendą Miejską Policji w Tarnobrzegu, Rejonowym WOPR-em oraz Przychodnią Specjalistyczną w Tarnobrzegu.
Jak podkreślał dziś nad Jeziorem Tarnobrzeskim, redaktor naczelny „Tygodnika Nadwiślańskiego”, Rafał Nieckarz, inicjatywa wynika z potrzeby nieustannego przypominania o zasadach bezpieczeństwa.
Kampania potrwa przez całe lato i będzie obejmować między innymi rozdawanie ulotek, obecność przedstawicieli kampanii na lokalnych wydarzeniach oraz publikacje w mediach i internecie.
Inicjatywa, oprócz bezpieczeństwa nad wodą, porusza także takie tematy jak ochrona skóry i profilaktyka nowotworowa.
Patronat honorowy nad akcją objął prezydent Tarnobrzega. Łukasz Nowak podkreślił, że bezpieczeństwo mieszkańców i turystów to priorytet.
W gronie partnerów akcji „Nad wodą z głową” znalazł się między innymi tarnobrzeski oddział Agencji Rozwoju Przemysłu. Mówi dyrektor instytucji, Norbert Mastalerz.
10 lipca przypada piętnasta rocznica otwarcia Jeziora Tarnobrzeskiego dla turystów.