Zbliżające się Walentynki to dla wielu Polaków okazja, by sprawić prezent swoim bliskim. Wśród najchętniej wybieranych upominków na tę okazję od lat królują czekoladki. Mało kto wie, że Polska to prawdziwa potęga w produkcji czekolady – jesteśmy jej trzecim największym eksporterem na świecie ustępując jedynie Niemcom i Belgii – krajowi, który uchodzi za synonim czekoladowego rzemiosła.
Mówi Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty
Polska czekolada zdobywa uznanie na świecie dzięki wysokiej jakości, różnorodnej ofercie i konkurencyjnej cenie. To przekłada się na rosnący eksport, który umacnia naszą pozycję w globalnym handlu słodyczami.
Z roku na rok rośnie zainteresowanie polskimi wyrobami z czekolady, a główni partnerzy handlowi zwiększają swoje zakupy w Polsce. Rosnące ceny surowców, takie jak kakao, mleko i cukier, a także unijne regulacje środowiskowe i wyzwania logistyczne to główne trudności, z jakimi mierzy się branża czekoladowa. Mimo to polski rynek czekolady utrzymuje dynamiczny wzrost, komentuje Radosław Jarema.