+48 158 321 321

Radio Leliwa

SŁUCHAJ NAS

  • Region
    • Mielec/Kolbuszowa
    • Sandomierz/Staszów /Opatów
    • Stalowa Wola/Nisko
    • Tarnobrzeg
  • Muzyka
  • Audycje
    • Kevin od kuchni, prosto z Mielca
    • Pod żaglami Leliwy
    • Niedzielne pozdrowienia
  • Reklama
  • Gość radia
  • Zapowiedzi
  • Giełda pracy
  • O nas
    • Radio Leliwa
    • Kontakt
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Radio Leliwa
  • Region
    • Mielec/Kolbuszowa
    • Sandomierz/Staszów /Opatów
    • Stalowa Wola/Nisko
    • Tarnobrzeg
  • Muzyka
  • Audycje
    • Kevin od kuchni, prosto z Mielca
    • Pod żaglami Leliwy
    • Niedzielne pozdrowienia
  • Reklama
  • Gość radia
  • Zapowiedzi
  • Giełda pracy
  • O nas
    • Radio Leliwa
    • Kontakt
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Radio Leliwa
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Strona Główna Region Tarnobrzeg

Podkarpacie: Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025

2024-12-10
w Tarnobrzeg
Podkarpacie: Nowy rozkład jazdy PKP Intercity na sezon 2024/2025
0
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
OGLĄDANY
Share on FacebookShare on Twitter

Więcej bezpośrednich połączeń z Rzeszowa do Warszawy, skrócone czasy przejazdu, nowe trasy pociągów krajowych i dodatkowe połączenia w relacjach międzynarodowych. PKP Intercity przedstawia rozkład jazdy na sezon 2024/2025, który wchodzi w życie już 15 grudnia br.

Wraz z nowym rozkładem jazdy województwo podkarpackie zyska udogodnienia w połączeniach kolejowych realizowanych przez PKP Intercity. Do Krakowa z Rzeszowa będzie można pojechać 17 codziennymi pociągami, czyli dwoma więcej niż dotychczas. Z Przemyśla do stolicy województwa małopolskiego dojedziemy aż 16 składami (o 4 pociągi więcej w tej relacji w porównaniu do obecnego rozkładu jazdy). Województwo podkarpackie zyska także dodatkowe połączenia do stolicy. Z Rzeszowa do Warszawy pojedziemy 7 pociągami (o 3 pociągi więcej). Zmieni się trasa pociągów z Przemyśla do Warszawy, które od grudnia pojadą przez Rzeszów. Zwiększona liczba par połączeń na ciągu Przemyśl – Rzeszów – Kraków pomoże w osiągnięciu cogodzinnej częstotliwości pociągów praktycznie przez cały dzień.

Cykliczność i symetria dobowa

Na najpopularniejszych trasach w rocznym rozkładzie jazdy pociągi będą kursowały
w cyklicznych odstępach czasowych, np. co 2 lub co 4 godziny. Cykliczność oraz koordynacja połączeń umożliwi stworzenie systemu powtarzalnych przesiadek na stacjach węzłowych, jeszcze bardziej rozszerzających możliwości podróży. Przykładowo większość pociągów na trasie Rzeszów – Lublin kursować będzie w równych odstępach od siebie tj. co 4 godziny. Symetria dobowa połączeń sprawi, że te same relacje przesiadek gwarantowane będą w obu kierunkach jednakowo.
Nowe połączenia i miejsca zatrzymań
Od nowego rocznego rozkładu jazdy pociągi PKP Intercity pojawią się na linii kolejowej Dębica – Tarnobrzeg przez Mielec. Tym samym zainaugurowana zostanie obsługa Mielca – drugiego co do wielkości miasta województwa podkarpackiego, dotychczas obsługiwanego wyłącznie pociągami regionalnymi.
Ponadto w relacji Przemyśl – Poznań zostanie uruchomione nowe połączenie pociągiem IC Fałat, a w relacji Kraków – Przemyśl pojedzie skład IC Gierymski.
W relacjach międzynarodowych województwo podkarpackie zyska także drugą parę połączeń Przemyśl – Berlin. Do kursującego na tej trasie pociągu IC Wawel dołączy nowe połączenie – IC Galicja. Obecny pociąg TLK Galicja relacji Kraków – Bohumin zmieni nazwę na TLK Comenius.

Skrócone czasy przejazdów

Rekordowy czas przejazdu zostanie osiągnięty w relacji Stalowa Wola Centrum – Kraków Główny, gdzie przejazd pociągiem IC Hetman wyniesie 2 godziny 23 minut, co stanowi skrócenie o 35 minut względem obecnego rozkładu jazdy.
W relacji Rzeszów Główny – Warszawa Centralna przez Sandomierz pociąg IC San osiągnie czas przejazdu 3 godziny 58 minut zaś pociąg IC Witos – 4 godziny 14 minut. Dotychczas brakowało składów na tej trasie. Nowe czasy przejazdów są szybsze o ok. 50 minut od obecnych pociągów kategorii IC kursujących z Rzeszowa do Warszawy trasą przez Lublin.

Komfortowe podróże

W rozkładzie na sezon 2024/2025 liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC obsługiwanej nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT).
Większość nowych połączeń będzie uruchamiana w kategorii IC (w rozkładzie obecnym zaplanowane są 303 pociągi w kategorii IC, a w nowym 369). Dla pasażera oznacza to możliwość podróży w pociągach oferujących komfortowe warunki podróży, klimatyzację, urządzenia wzmacniające sygnał telefonii komórkowej. Dodatkowo każdy podróżny ma do dyspozycji gniazdka elektryczne, a wnętrze pociągu wyposażone jest w automatyczne drzwi. Pojazdy są także przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, podróżujących z małymi dziećmi czy pasażerów z rowerami i nartami.

Poprzednia wiadomość

Sandomierz: „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – razem przeciwko problemowi alkoholu”

Następna wiadomość

Tarnobrzeg: Jest nowa dyrektor MOPR

Następna wiadomość
Tarnobrzeg: Jest nowa dyrektor MOPR

Tarnobrzeg: Jest nowa dyrektor MOPR

Słuchaj Nas:

Dębica Mielec Stalowa Wola Tarnobrzeg
89,2 MHz 102,4 MHz 93,5 MHz 104,7 MHz

Dębica - 89,2 MHz

Tarnobrzeg - 104,7 MHz

Stalowa Wola - 93,5 MHz

Mielec - 102,4 MHz

Tarnobrzeg
ul. Wyspiańskiego 12/5
39-400 Tarnobrzeg

Mielec
al. Niepodległości 12
39-300 Mielec

Stalowa Wola
al. Jana Pawła II 25
37-450 Stalowa Wola

Sandomierz
ul. Wojska Polskiego 12
27-600 Sandomierz

© 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Leliwa

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Region
    • Mielec/Dębica/Kolbuszowa
    • Sandomierz/Staszów /Opatów
    • Stalowa Wola/Nisko
    • Tarnobrzeg
  • Muzyka
  • Audycje
    • Kevin od kuchni, prosto z Mielca
    • Pod żaglami Leliwy
    • Niedzielne pozdrowienia
  • Reklama
  • Gość radia
  • Zapowiedzi
  • Giełda pracy
  • O nas
    • Kontakt
    • Radio Leliwa
  • Słuchaj nas

© 2025 Wszelkie prawa zastrzeżone. Radio Leliwa