32-letni Mieszkaniec Powiatu Niżańskiego uwierzył oszustowi i stracił 20 tysięcy złotych. Tym razem oszust podał się za pracownika banku informując swoją ofiarę o włamaniu na konto bankowe.
Mówi oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Stalowej Woli podkomisarz Katarzyna Pracało
Rzekomy pracownik banku przekonał 32-latka aby swoje środki czasowo przelał na wskazane przez niego nowe konto
Policja po raz kolejny apeluje o czujność i zachowanie ostrożności zwłaszcza, gdy chodzi o pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy podczas rozmowy telefonicznej lub przez inne komunikatory ktoś prosi o:
– wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
– wygenerowanie kodów BLIK,
– wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku,
– przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
– czy złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
Powinna się włączyć czerwona lampka, że może to być oszustwo. W takich przypadkach należy się bezwzględnie rozłączyć i spróbować zweryfikować tożsamość osoby, która się z nami kontaktowała. W przypadku spraw bankowych najlepiej zadzwonić do swojego oddziału banku i zweryfikować informację.