W Stalowej Woli dobiegła końca budowa turbo-ronda w ulicy Energetyków. Kierowcy w pełni korzystają z ronda już od końca października. Natomiast dziś miasto oficjalnie oddało do użytku ten obiekt i podsumowało inwestycję, której częścią jest właśnie turbo-rondo.
Prezydent Lucjusz Nadbereżny przypomniał, że wybudowanie ronda w ulicy Energetyków zakończyło kolejne duże przedsięwzięcie drogowe związane z przebudową ulicy Spacerowej
Była to trudna inwestycja. Wiązała się nie tylko z budową nowego mostu na kanale zrzutowym, budową ścieżek rowerowych i miejsc postojowych czy dojazdów do garaży, ale przede wszystkim z przebudową całej infrastruktury podziemnej. Były to prace mocno skomplikowane, zwłaszcza w ulicy Energetyków.
Natomiast te prace oraz budowa ronda były potrzebne aby otworzyć nowe tereny inwestycyjne zapewnić odpowiednią komunikację dla przyszłego osiedla mieszkaniowego Leśna ale też dobrej komunikacji dla planowanego Centrum Sportów Młodzieżowych i w przyszłości hali widowiskowo-sportowej
O tym, że ta inwestycja i plany miasta dla tej części Stalowej Woli zmienią i ożywią to miejsce mówił starosta stalowowolski Janusz Zarzeczny
Koszt inwestycji związanej z przebudową ponad 700 metrów ulicy Spacerowej z całą infrastrukturą poprawiającą bezpieczeństwo i mostem, budową ronda wraz 200 metrami drogi wraz z projektem wyniósł 20,5 miliona złotych.
Z tego 8 milionów to dofinansowanie z rządowego programu rozwoju dróg. Stad obecność na podsumowaniu parlamentarzystów, senator Janiny Sagatowskiej i posła Rafała Webera, którzy w poprzedniej kadencji pomogli w pozyskaniu środków, między innymi na tą inwestycję.
Mówił o tym poseł Weber
Inwestycję zrealizowała firma PBI, która jest autorem również sąsiedniego ronda w ulicy Energetyków oraz łącznika do obwodnicy Stalowej Woli.
Prezydent Nadbereżny podsumowując inwestycję zapowiedział też, że wkrótce przy głównej drodze przecinającej miasta w ciągu ulic Energetyków, Staszica i Alejach Jana Pawła II będzie jeszcze bezpieczniej.
Poprawi się infrastruktura dotycząca ścieżek rowerowych. Istniejące, zbudowane z kostki brukowej, mają być zastąpione ciągami asfaltowymi