W 80% zaawansowana jest budowa nowego mostu przez Wisłę w Sandomierzu w ciągu Drogi Krajowej 77. Przeprawa powstaje w śladzie starej konstrukcji, która w ramach inwestycji została wcześniej rozebrana. Pozostawiono jedynie podpory, które na potrzeby nowego mostu zostały sprawdzone a następnie wzmocnione.
Ponad 400 metrowa przeprawa ma konstrukcję stalową, która powstała w zakładzie produkcyjnym w Stalach koło Tarnobrzega. Wszystkie metalowe elementy są zabezpieczone przed korozją i są dużo lżejsze od poprzednich – poinformował inżynier kontraktu Wojciech Kalandyk.
– Konstrukcja mostu składa się z 82 elementów. Najcięższy z nich ważył 300 ton – powiedział Grzegorz Bukała prezes firmy INTOP Tarnobrzeg, który jest generalnym wykonawcą inwestycji.
Przy okazji budowy nowego mostu zmieniono przebieg części instalacji powiedział Grzegorz Kaleta z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie wykonywane są roboty betoniarskie przy płycie pomostu. Po ich zakończeniu ma zostać wzniesiony chodnik, a na przyszłej jezdni pojawić się ma się asfalt. Do zrobienia zostanie także montaż niezbędnych instalacji oraz odwodnienia. Nowy most ma być gotowy pod koniec 2025 roku, równolegle z nowym węzłem drogowym na Drodze Wojewódzkiej 723, który docelowo będzie częścią Lwowskiej Bis.