Trudne warunki spowodowane śniegiem i mrozem dają się we znaki kierowcom oraz pieszym. Zadaniem samorządów jest zadbanie o bezpieczeństwo mieszkańców.
Jak tłumaczy zastępca wójta gminy Dębica Jacek Drobot łączna długość nawierzchni, o jaką musi zadbać samorząd gminy wynosi ponad 400 km. Dlatego też staramy się jak najbardziej, aby drogi były przejezdne i bezpieczne a jest to w gestii Gminnego Zakładu Komunalnego i firm, z którymi współdziałamy, zaznacza samorządowiec
Chcielibyśmy aby wszystkie drogi były należycie odśnieżone ale czasami jest to niemożliwe, dodaje zastepca wójta.
Gmina Dębica informuje, że zgłoszenia w sprawie zimowego utrzymania przyjmuje tylko i wyłącznie w zakresie dróg i chodników gminnych. Drogi i chodniki przy drogach Powiatowych należy zgłaszać do Zarządu Dróg Powiatowych natomiast Drogę Wojewódzką do Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Natomiast miasto Mielec będzie musiało dołożyć ze swojej kasy na utrzymanie dróg, chodników, parkingów i placów na terenie miasta. Jest to kwota 2 mln złotych. Mielecki magistrat zaplanował na odśnieżanie 3,5 mln złotych. Niestety, przetarg pokazał, że koszt ten wyniesie 5mln 800 tys. złotych.
Tomasz Łępa