W tym roku w Tarnobrzegu udało się zdemontować, wywieźć i unieszkodliwić 114 ton azbestu. To rekordowa ilość w porównaniu do lat poprzednich. Mieszkańcy nie muszą za nic płacić. Koszty w stu procentach pokrywa miasto wspierane przez Wojewódzki i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Mówi prezydent Tarnobrzega Dariusz Bożek.
Usunięcie azbestu do 2035 roku jest obowiązkiem każdego właściciela nieruchomości, przypomina zastępca naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miasta w Tarnobrzegu Jolanta Hyla.
Wnioski o dofinansowanie działań w zakresie usuwania, transportu i unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest można składać w Urzędzie Miasta Tarnobrzega, każdego roku w wyznaczonych, podawanych do ogólnej wiadomości terminach.
Azbest jest substancją o szkodliwym działaniu dla organizmu człowieka. Zagrożeniem są włókna azbestowe, które przedostają się z powietrzem do płuc i mogą wywołać szereg chorób płuc z rakiem płuc włącznie.