Flotę 10 autobusów elektrycznych kursujących już po ulicach Stalowej Woli w ramach komunikacji miejskiej MZK zasiliły kolejne trzy. Pojazdy wyprodukowała firma MAN w ramach tego samego przetargu w październiku do Stalowej Woli dotrą kolejne dwa autobusy tej firmy. Podczas konferencji zorganizowanej na placu przed Miejskim Domem Kultury zaprezentowano te nowoczesne, przyjazne dla środowiska autobusy. Mówił o tym prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny:
Do tego bezpieczne i to nie tylko dla podróżujących, ale również oczekujących na przystankach, bo przed wjazdem na przystanek będą wydawały dźwięk ostrzegawczy. Nowe autobusy to pojazdy 12-metrowe 76 miejscami dla pasażerów, w tym 34 siedzącymi i dwunastoma dostępnymi w strefie niskopodłogowej. W każdym autobusie przewidziano też jedno miejsce dla osoby poruszającej się na wózku. Pojazdy wyposażone zastały w elektroniczne tablice informacji pasażerskiej, biletomat z funkcją płatności bezgotówkowej stacje ładowania USB, monitoring, kasowniki oraz, co ważne, klimatyzację przedziału pasażerskiego. Zgodnie z zapewnieniami producenta na jednym ładowaniu nowe autobusy powinny przejechać 350 kilometrów, zaś po 8 latach eksploatacji około 280. Obecny na konferencji wiceminister infrastruktury Rafał Weber przyznał, że nie tylko nowoczesne i ekologiczne autobusy stanowią o atrakcyjności poruszania się komunikacją miejską w Stalowej Woli:
Do kwestii niskich cen za przejazdy należy też dodać politykę ulgową, a jest to nie tylko cały system zniżek, ale też bezpłatne przejazdy dla osób powyżej 60 roku życia. Wiceminister przypomniał, że było to jedno ze wspólnych działań, które wraz z prezydentem Stalowej Woli wprowadzili w 2015 roku. Natomiast dbałość o ekologię w transporcie miejskim to nie tylko zakup autobusów elektrycznych, ale też wycofywanie z taboru najbardziej wyeksploatowanych maszyn:
A tych kolejnych pięć ma być dostarczonych w przyszłym roku. Na tym nie koniec, bo miasto stara się o dofinansowanie zakupu trzech kolejnych autobusów elektrycznych, co oznacza, że flota komunikacji miejskiej będzie dysponowała 23 'elektrykami’. Bo takie zakupy nie byłyby możliwe gdyby nie środki zewnętrzne:
Koszt zakupu jednego autobusu w ramach obecnej dostawy to około 3 mln zł. Dofinansowanie pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zakup 5 autobusów wyniosło 10 milionów złotych. A dzięki odzyskaniu podatku VAT w wysokości3,5 miliona miasto do tego zakupu dołożyło z własnego budżetu 2,5 miliona złotych.