Ruszyła przebudowa ostatniego gruntowego odcinka drogi wojewódzkiej na Podkarpaciu. Chodzi o drogę nr 858 między Sierakowem a Dąbrowicą, która na odcinku około 3,5 kilometra była drogą nieutwardzoną, a na długim odcinku była leśnym duktem. Mimo że chodzi o krótki odcinek drogi, to od lat był problemem na styku dwóch województw- podkarpackiego i lubelskiego. i podkarpackie. Kierowcy jadący drogą wojewódzką nr 858 w powiecie niżańskim, aby ominąć miejscami nieprzejezdny gruntowy odcinek, miejscowości Czekaj wjeżdżali na drogę powiatową nr 1048R, a następnie powrócić na DW 858 w Rogóźni. Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl podczas uroczystego wbicia łopat pod inwestycję przyznał, że ten fragment drogi był obiektem kpin.
O historycznej chwili mówił wójt Harasiuk Krzysztof Kiszka:
Inwestycja w końcu doszła do skutku dzięki wspólnym zabiegom, staraniom i monitom samorządów gmin Harasiuki, Ulanów, jak i Powiat Niżański. Przy pomniał o tym starosta Robert Bednarz:
Inwestycja była możliwa dzięki dofinansowaniu z Polskiego Ładu kwotą około 10 milionów złotych dalszego odcinka około 3 kilometrów tej drogi wojewódzkiej wraz z mostem. Marszałek Ortyl przyznał, że w tej sytuacji nie było na co czekać i zapadły decyzje, że środki w kwocie około 39 milionów na brakujący odcinek samorząd województwa wyłoży z własnej kasy:
W efekcie dwie inwestycje za łącznie blisko 50 milionów złotych tj. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 858 na odcinku Dąbrowica-Sieraków” i „Rozbudowa i przebudowa drogi wojewódzkiej nr 858 na odcinku Sieraków-Harasiuki wraz z budową mostu na rzece Borowina” już ruszyły. To łącznie 7 km drogi. Obydwa zadania realizuje firma Strabag, a połączenie między Dąbrówką a Sierakowem ma być gotowe jesienią tego roku. Mówi dyrektora firmy Strabag Maciej Łukaszek:
Planowany termin realizacji drogi po nowym śladzie to listopad tego roku, zaś przebudowa dalszego odcinka to czerwiec 2024. Jest jednak szansa, że obie inwestycje uda się zrealizować w jednym terminie.