Ponad 4,1 miliona złotych kosztował drugi etap przebudowy mostu na Sanie w Radomyślu. Ta inwestycja była realizowana w ramach większego zadania obejmującego również przebudowę drogi prowadzącej od tego mostu, aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką. Podczas tej modernizacji mostu remont objął spód przeprawy. Dla przypomnienia w 2016 i 2017 roku wykonano remont tego co na górze, czyli płyty pomostu, urządzeń dylatacyjnych, balustrad i barier oraz nawierzchni jezdni, chodników i odwodnienia. Teraz pracami objęto konstrukcję mostu. O zrealizowanej inwestycji podczas konferencji podsumowującej mówił starosta stalowowolski Janusz Zarzeczny
Modernizacja mostu w Radomyślu objęła remont filarów i przyczółków, także roboty zabezpieczające podpór i płyty pomostu od spodu. W ramach prac wykonano również piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej oraz wymianę uszkodzonych nitów na śruby sprężające, a także prace przy stożkach i nasypach. Po modernizacji nośność mostu wzrosła do 40 ton. Wójt Radomyśla nad Sanem Jan Pyrkosz podkreślał, że ta inwestycja jest bardzo ważna, bo most łączy dwie gminy
Ponieważ bez tego dofinansowania trudno byłoby udźwignąć tę inwestycję. Natomiast dzięki blisko 4-milionowemu dofinansowaniu na samorządowy montaż finansowy złożyło się ponad 1,8 miliona złotych z budżetu Powiatu Stalowowolskiego i 960 tysięcy złotych z gminy Radomyśl nad Sanem. Dobrą współpracę między samorządami podkreślał też obecny na konferencji wiceminister infrastruktury, poseł Rafał Weber
Wiceminister Weber zapowiedział też, że już niedługo ruszy kolejny nabór wniosków o dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Dróg. I co podkreślił, o skali dotychczasowych dofinansowań zadań drogowych może świadczyć fakt, że w ciągu 7 lat z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg przeznaczono ponad 16 miliardów złotych na inwestycje, dzięki którym wybudowano i zmodernizowano blisko 24 tysiące kilometrów dróg. Takiego wsparcia finansowego samorządy nie miały nigdy wcześniej.
Marta Górecka