Zapowiadane na przełom grudnia i stycznia oddanie do użytku dodatkowego drugiego przejścia podziemnego w Mielcu ma szansę mieć swój finał na wiosnę.
Nowy obiekt połączy osiedla znajdujące się po przeciwległych stronach stacji kolejowej i zapewni pieszym wygodną komunikację pod torami, zaś dzieciom i młodzieży bezpieczne dotarcie do szkoły.
Jak tłumaczy wiceprezydent Mielca Paweł Pazdan, opóźnienia w zakończeniu inwestycji spowodowane były warunkami pogodowymi:
Obecnie – jak zaznacza wiceprezydent Mielca – wykonywane są tam ostatnie prace wykończeniowe:
Do tej pory – przed modernizacją linii kolejowej Padew-Mielec-Dębica – mieszkańcy przechodzili przez tory tzw. labiryntem-ślimakiem. Podziemna trasa będzie dla przechodniów znacznie bezpieczniejsza, dzięki ominięciu torów.
Wykonawcą jest spółka INTOP Tarnobrzeg, która zrealizuje zadanie za blisko 8 mln zł. Jest ono częścią projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew-Mielec-Dębica”.
Finansowanie inwestycji pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Tomasz Łępa