Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podsumował tegoroczne inwestycje na drogach krajowych na Podkarpaciu.
Wśród ważniejszych zadań, które udało się sfinalizować w 2022 roku, jest liczący ponad 8 km odcinek drogi ekspresowej s19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. To ostatni fragment szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem.
Mówi rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus:
W związku z rozpoczęciem budowy s19 do Babicy ważnym przedsięwzięciem logistycznym był ponadgabarytowy transport drogowy elementów maszyny, która wydrąży tunel pod s19-stkę w Babicy.
Na etapie realizacji w systemie zaprojektuj i wybuduj jest sześć kolejnych odcinków S19, a na dwa następne trwa już przetarg.
Dobiegła również końca przebudowa ważnego odcinka drogi krajowej 28 Przemyśl: granica państwa w Medyce. Nie brakło też i mniejszych zadań, ale ważnych dla użytkowników, poprawiających ich bezpieczeństwo.
Mijający rok to również przygotowania do kolejnych dużych inwestycji. Taką jest na przykład budowa drogi ekspresowej s74 na odcinku Opatów – Nisko o długości około 73 km. Tu opracowane zostało studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z weryfikacją wariantów zarekomendowanych na etapie studium korytarzowego. I już wiadomo, że s74 będzie biegła najbardziej optymalnym wariantem społecznym:
To między innym obwodnica Kolbuszowej, której realizacja według planów ma ruszyć w 2023 roku. Podobnie z obwodnicą Nowej Dęby, Jasła, Przemyśla, Sanoka, Miejsca Piastowego, Pilzna oraz Brzostka i Kołaczyc.