W Mielcu powoli dobiega końca budowa dodatkowego drugiego przejścia podziemnego. Nowy obiekt połączy osiedla, znajdujące się po przeciwległych stronach stacji kolejowej i zapewni pieszym wygodną komunikację pod torami zaś dzieciom i młodzieży bezpieczne dotarcie do szkoły. Jeśli wszystko pójdzie z planem to jeszcze w tym roku zostanie ono oddane do użytku. Mówi wiceprezydent Mielca, Paweł Pazdan.
Do tej pory, przed modernizacją linii kolejowej Padew–Mielec–Dębica, mieszkańcy przechodzili przez tory tzw. labiryntem–ślimakiem. Podziemna trasa będzie dla przechodniów znacznie bezpieczniejsza, dzięki ominięciu torów. Wykonawcą jest spółka INTOP Tarnobrzeg, która zrealizuje zadanie za blisko 8 mln zł. Jest ono częścią projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew–Mielec–Dębica”. Finansowanie inwestycji pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Tomasz Łępa