Odsuwa się w czasie termin likwidacji Zakładu Administracji Budynków w Stalowej Woli. Pierwotnie zgodnie z uchwała z 10 listopada 2021 roku likwidacja miała nastąpić z końcem maja. Już jednak wiadomo, ze nie wszystkie tematy związane z tą procedurą uda się zrealizować do tego czasu. Stąd nowy termin, który wyznaczono na 31 grudnia tego roku. Jak zaznaczono w uzasadnieniu przesuniecie terminu jest konieczne dla zapewnienia czasu na kompleksową likwidację ZABu w Stalowej Woli zwłaszcza w zakresie długu, jakim administruje. Zakład Administracji Budynków musi mieć czas na prawidłowe skorygowanie zadłużenia jakie mają wobec ZAB lokatorzy mieszkań będących w zasobach Zakładu. Dla przypomnienia po likwidacji obowiązki ZAB-u przejmą Miejski Zakład Komunalny i działający w jego strukturach Miejski Zakład Budynków. ZAB w swoim zarządzie ma 53 nieruchomości do tego garaże, place zabaw, boiska i parkingi. W jego gestii było też przeprowadzanie remontów w obrębie podlegających mu wspólnot usuwanie awarii i naprawa instalacji w strukturze organizacyjnej miasta, czy zieleń przyblokowa. Słabą stroną w pracy Zakładu Administracji Budynków była słaba ściągalność zaległości czynszowych. I to głównie zaważyło na decyzji o jego likwidacji. I jak zapewniał podczas podejmowania uchwały prezes MZK Radosław Sagatowski, to się poprawi po przejęciu przez MZK obowiązków ZAB-.
W ocenie prezydenta Stalowej Woli Lucjusza Nadbereżnego przejęcie obowiązków ZAB-u przez Miejski Zakład Komunalny i Miejski Zakład Budynków odbędzie się z korzyścią dla infrastruktury miejskiej.
Kolejna korzyść ma wynikać z połączenia potencjału grup remontowych obecnie działających w ZAB-ie z działającymi w Miejskim Zakładzie Budynków.