Rozpoczynają się prace na odcinku, Mielec-Padew Narodowa, który wydłuży przywrócone w 2021 r. połączenie Mielec – Dębica. Inwestycja za 98 mln zł jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z RPO Województwa Podkarpackiego.
Póki co jak tłumaczy marszałek podkarpacki Władysław Ortyl, od września planowany jest dodatkowy kurs wieczorny na trasie Mielec-Dębica. W założeniach Urzędu Marszałkowskiego ma on służyć głównie studentom wracającym do domów z Rzeszowa czy Krakowa. Samorząd spodziewa się zatem jego wykorzystania głównie w kierunku Mielca.
Pociągi zapewniają już połączenie Mielec – Dębica. Następnym etapem jest odbudowa odcinka linii Mielec – Padew. Obecnie przygotowywany jest teren do układania nowych torów i budowy peronów. Konieczna jest przebudowa kolidujących z pracami podziemnych instalacji oraz sieci napowietrznych. Roboty przy peronach będą widoczne na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. W zakresie inwestycji jest także budowa wiaduktu w Mielcu. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i usprawni komunikacje drogową. Istotnym działaniem dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego jest przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych.
Tomasz Łępa