Za blisko 98 mln zł netto zostaną wykonane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prace na trasie Padew – Mielec. To odcinek ważnej linii, która zapewnia podróże regionalne i dalekobieżne m.in. w kierunku Sandomierza i Lublina oraz Dębicy. Zwiększa się dostępność i rola kolei na Podkarpaciu dzięki wykorzystaniu środków unijnych i budżetowych.
Umowa podpisana dziś w Mielcu na rewitalizację linii na odcinku Padew – Mielec, to kolejne zadanie PLK na trasie Padew – Mielec – Dębica.
Mówi Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury:
Ta inwestycja ma podwójne znaczenie, bo zakłada budowę wiaduktu nad torami łączącego obwodnicę i drogę w kierunku mostu. To bez wątpienia poprawi bezpieczeństwo oraz przełoży się na likwidację korków, zaznacza europoseł Tomasz Poręba.
Zadaniem wykonawcy jest także budowa nowego wiaduktu drogowego w Mielcu przy ul. Sienkiewicza w Mielcu. Bezkolizyjny obiekt zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową.
Mówi Wojciech Więckowski prezes zarządu firmy Swietelsky Rail Polska.
Reaktywowanie linii kolejowej Padew – Mielec – Dębica istotnie wpłynie także na ruch towarowy. Inwestycja przyczyni się do rozwoju północnej części województwa podkarpackiego. Lepiej też skomunikuje istniejące na trasie strefy ekonomiczne z innymi regionami w kraju.
Tomasz Łępa