Aż 16 ofert było brane pod uwagę w przetargu PKP PLK na rewitalizację linii kolejowej nr 25 Padew-Mielec. Ostatecznie prace nad modernizacją tego odcinka prowadzić będzie firma Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.
Jak zaznacza marszałek podkarpacki Władysław Ortyl przetarg na remont odcinka linii nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej jest początkiem realizacji tej inwestycji, ale jednocześnie to zamknięcie inwestycji związanych z tą linią oraz z projektami komplementarnymi. Tak długo wyczekiwany remont linii Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, peronami, przystankami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej.
Ponadto już wkrótce ma rozpocząć się budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego.
Mówił marszałek podkarpacki Władysław Ortyl. Ogłoszony przetarg na rewitalizację odcinka Padew – Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i ułatwią dostęp do pociągów wszystkim pasażerom.
Tomasz Łępa