Po 12 latach przerwy, od 1 września pociągi osobowe znów kursują na trasie Mielec – Dębica. Jest to możliwe dzięki trwającej modernizacji linii kolejowej nr 25 Padew Narodowa – Mielec – Dębica. Jestem ogromnie wzruszony, coś o czym marzyliśmy staje się faktem, do Mielca wraca kolej, dziś możemy pojechać pierwszym pociągiem mówił podczas uroczystości otwarcia europoseł Tomasz Poręba.
Tak długo wyczekiwany remont tej linii to nie tylko wymiana torów, ale również poprawa bezpieczeństwa na przejazdach czy wprowadzenie infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Mówi marszałek podkarpacki Władysław Ortyl.
Rewitalizacja linii kolejowej 25 ma istotne znaczenie dla rozwoju województwa podkarpackiego z uwagi lokalizację w jej pobliżu znaczących obszarów i stref inwestycyjnych, a także wobec istniejącego potencjału dla ruchu pasażerskiego lokalnego i dalekobieżnego zaznacza Małgorzata Jarosińska-Jedynak, sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
Powrót połączeń kolejowych między Mielcem a Dębicą to symbol odbudowy polskiego transportu kolejowego, która następuje za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości, powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Efektem prac wykonanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii nr 25 na odcinku Mielec – Dębica jest zwiększenie dostępności kolei dla mieszkańców Podkarpacia, mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa. Przebudowano 6 mostów i ponad 30 przepustów, m.in. w Mielcu, w Przecławiu, w Tuszymie, w Brzeźnicy. Na początek Przewozy Regionalne uruchomiły 4 pary na tym odcinku, docelowo ma ich być więcej, a optymalny rozkład zostanie ustalony po modernizacji kolejnego odcinka w stronę Padwi Narodowej.
Tomasz Łępa