Od tej niedzieli wracają bezpośrednie połączenia z Przeworska do Stalowej Woli i Lublina. PKP Polskie Linie Kolejowe kończą remont na odcinkach między Przeworskiem i Grodziskiem Dolnym oraz Leżajskiem i Nową Sarzyną. Prace modernizacyjne którymi objęto te odcinki dotyczyły zarówno remontu torów, przejazdów kolejowo-drogowych, jak i przepustów. Dzięki tej modernizacji będzie można sprawnie i bezpiecznie przejechać z Podkarpacia na Lubelszczyznę. Od niedzieli 13 czerwca, pasażerowie pojadą pociągiem na trasie Przeworsk – Stalowa Wola-Rozwadów. Połączenie na trasie zapewni 8 pociągów regionalnych oraz 10 dalekobieżnych, m.in. z Przemyśla do Warszawy, z Rzeszowa do Szczecina, czy z Lublina do Wrocławia. Ze zmodernizowanej trasy dogodniej będą mogły korzystać również pociągi towarowe. Remont na odcinkach między Przeworskiem i Grodziskiem Dolnym oraz Leżajskiem i Nową Sarzyną kosztował PLK 11 mln złotych. Za tą kwotę na jednotorowym odcinku Przeworsk Gorliczyna – Grodzisko Dolne przebudowano przepusty, wymieniono szyny i podkłady oraz wykonano niezbędne prace torowe. Na dwutorowym odcinku Leżajsk – Nowa Sarzyna remont objął 4 km toru. Sprawny przejazd pociągów zapewni wyremontowany most w Jelnej nad rzeką Malinianką. Przebudowie też poddano przejazdy w Jelnej, Tryńczy oraz w Przeworsku. To o kolejny etap modernizacji linii kolejowych w tym regionie. Dla przypomnienia niedawno zakończyła się przebudowa linii na odcinku Lublin -Stalowa Wola Rozwadów, która m.in sprawiła, że podróże są krótsze. Przedsięwzięcia zrealizowano za ponad 450 mln zł netto w ramach unijnego Projektu Operacyjnego Polska Wschodnia.