Zwiększa się dostępność i rola kolei na Podkarpaciu. To efekt inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego m.in. na trasie Mielec – Dębica. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi szacowane na ponad 170 mln zł, które przywrócą pasażerskie połączenia Mielec – Padew oraz zwiększą bezpieczeństwo dzięki budowie bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec. Zadania są współfinansowane ze środków unijnych RPO Województwa Podkarpackiego.
Jestem pewien, że mielecka kolej przyspieszy rozwój miasta i północnej części Podkarpacia, mówi europoseł Tomasz Poręba, który od lat zabiegał o przywrócenie kolei w Mielcu.
Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg na rewitalizację odcinka Padew – Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i ułatwią dostęp do pociągów wszystkim pasażerom.
W Mielcu natomiast nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Jesienią tego roku składy pasażerskie mają ruszyć na całej trasie.
Tomasz Łępa