W urzędzie gminy Mielec została podpisana umowa na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej 984 z Rzędzianowic do Piątkowca. Wspomniany fragment to końcowa część północnej obwodnicy Mielca. Do końca września 2022 roku powstanie 7 km nowej drogi wojewódzkiej, która poprowadzi z Piątkowca przez Rzędzianowice do Mielca przez oddany w maju tego roku nowy most na Wisłoce i przez projektowany wiadukt nad linią kolejową L25, by połączyć się z istniejącą już wschodnią obwodnicą miasta.
Mówi marszałek podkarpacki Władysław Ortyl.
Po oddaniu tej drogi powstanie obwodnica Mielca w ostatecznym kształcie od Tarnowa do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dopełnieniem tego zadania będzie powstanie wiaduktu nad torami kolejowymi w Mielcu – dodaje dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, Piotr Miąso.
Mówi Paweł Chamioło prezes Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Mielca, firma która wykona opisywaną drogę.
Oddanie tej drogi będzie ważnym momentem w historii miasta i powiatu. Mielec czekał na takie rozwiązania komunikacyjne właściwe od powstania Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Samochody jadące do strefy ominą w ten sposób centrum miasta. Powstanie tej drogi to również przykład dobrej współpracy samorządów, zaznacza marszałek Władysław Ortyl.
Projektowaniu nowej drogi towarzyszyło dużo emocji. Po zjeździe z mostu i rondzie w Rzędzianowic planowane były dwa rozwiązania połączenia z Piątkowcem i istniejącą już drogą wojewódzką w kierunku Tarnowa: przez Wolę Mielecką lub przez Trzcianę. Opcja przez Wolę Mielecką choć tańsza została oprotestowana przez mieszkańców Woli Mieleckiej. Ostatecznie wybrano projekt przez Trzcianę w gminie Czermin.