O przemodelowaniu planów tak by uwzględniały głos Czwórmiasta była mowa podczas spotkania on-line w sprawie przebiegu linii kolejowej – Szprychy 6, łączącej Centralny Port Komunikacyjny z Podkarpaciem.
Planowany przebieg linii kolejowej obecnie nie uwzględnia Sandomierza i Tarnobrzega dlatego już jakiś czas temu Czwórmiasto zaproponowało alternatywę.
W połączeniu wziął udział prezes zarządu spółki CPK Mikołaj Wild, który nie przekreślił możliwości realizacji propozycji Czwórmiasta. Uczestniczący w wydarzeniu pełnomocnik rządu do spraw CPK, Marcin Horała, stwierdził natomiast, że propozycja powinna mieć szansę na realizację, jeśli – zdaniem ekspertów – zarówno wysokość kosztów, jak i czas przejazdu, nie ulegną znacznemu zwiększeniu.
– Była to rzeczowa, merytoryczna rozmowa na temat proponowanych przez nasze samorządy rozwiązań w świetle planów rozwoju kolei w Polsce i w regionie, z uwzględnieniem planów inwestycyjnych PKP PLK – powiedział prezydent Tarnobrzega, Dariusz Bożek.
Stanowisko Czwórmiasta wspiera Michał Litwin, doradca prezydenta Tarnobrzega oraz dyrektor generalny Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, jeden z inicjatorów rozmów i autor koncepcji przebiegu Szprych uwzględniającego Sandomierz i Tarnobrzeg. Koncepcję 4M poparła też wicemarszałek województwa podkarpackiego, Ewa Draus. Przychylny jest jej również wiceminister infrastruktury, Rafał Weber.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Jego budowa jest jednym z priorytetów obecnego rządu.