Rusza przetarg na rozbudowę mostu przez Wisłę w Sandomierzu, zgodnie zatwierdzonym w 2018 roku programem inwestycji.
Mówi poseł na sejm Marek Kwitek:
Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl komunikującej województwo świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.
Inwestycja będzie realizowana w trybie projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej oraz włączeniem mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta.
Zakres inwestycji obejmuje:
aktualizację i wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień,
rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu,
dostosowanie istniejących podpór mostu do nowej konstrukcji ustroju nośnego,
wykonanie nowego ustroju nośnego mostu o następujących parametrach:
• długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m,
• liczba przęseł: 5
• rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m],
• szerokość jezdni: 2×3,50 m,
• obustronne opaski: 2×0,80 m,
• jednostronny chodnik: 1,50 m.
roboty drogowe wraz z drogami dojazdowymi
przebudowę i budowę sieci infrastruktury podziemnej i nadziemnej,
przebudowę i budowę urządzeń ochrony środowiska,
przebudowę i budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
wykonanie kanału technologicznego.
Joanna Sarwa