PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują prace na odcinku Dębica – Mielec. Dobra wiadomość taka iż wkrótce zakończą się ostateczne przygotowanie dokumentacji na modernizację linii od Mielca do Padwi Narodowej. Szacunkowy koszt prac to ok. 160 mln zł. W ramach projektu modernizacji odcinka Mielec – Padew Narodowa uwzględniony zostanie wiadukt nad linią kolejową nr 25 i nad ulicą Sienkiewicza.
Jego budowa będzie zatem możliwa dzięki montażowi finansowemu ze środków funduszy europejskich oraz samorządów. To kolejna infrastruktura, która zostaje remontowana dla poprawy komunikacji w Mielcu i powiecie mieleckim.
Mówi marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.
Mielczanie bardzo interesują się przebiegiem remontu linii kolejowej, co potwierdza, zasadność tej inwestycji. Czynimy starania, aby możliwy była także renowacja naszego dworca w Mielcu – dodaje poseł Fryderyk Kapinos.
Jak tłumaczy europoseł Tomasz Poręba jeszcze niedawno ta linia miała zostać całkowicie zlikwidowana, a dziś już wiemy, że będzie to okno na świat dla mieszkańców Mielca i okolic, jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy – dodaje europoseł Tomasz Poręba, który od 2009 r. roku wspólnie z marszałkiem Władysławem Ortylem podjął starania o remont tej linii.
Modernizacja odcinka linii Mielec – Dębica nr 25 wchodzi w ostatnią fazę. Budowane jest przejście podziemne, które zastąpi kładkę w okolicach dworca kolejowego. We wrześniu planowane jest przywrócenie ruch pociągów towarowych na odcinku Mielec – Kochanówka. Postępują prace przy budowie nowych peronów na przystankach Wojsław, Rzemień, Rzochów, Tuszym, Dąbie, Ostrów i stacji Kochanówka. Po wznowieniu ruchu pociągów na odcinku Mielec – Kochanówka, wykonawca rozpocznie prace na 7 km odcinku Kochanówka – Dębica.
Tomasz Łępa