Znany jest już wariant przebiegu łącznika północnego dla obwodnicy Opatowa. Wariant przebiegu łącznika północnego w ciągu drogi krajowej nr 74 planowanego w ramach realizacji obwodnicy Opatowa został wskazany w wydanej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Dla wybranego wariantu opracowana zostanie koncepcja programowa.
Planowany łącznik północny w ciągu drogi krajowej nr 74 połączy w przyszłości węzeł Opatów na drodze nr 9 projektowany w ramach obwodnicy Opatowa z drogą nr 74 w okolicy Adamowa. Dzięki nowej drodze kierowcy podróżujący na przykład na trasie Radom – Ostrowiec – Opatów – Annopol – Lublin nie będą musieli wjeżdżać do Opatowa, omijając miasto po północnej stronie. Łącznik projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP – główna o ruchu przyspieszonym o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
W ramach opracowanego Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego zaprojektowane zostały dwa główne warianty drogi, które w roku 2019 były prezentowane zainteresowanym mieszkańcom. Burmistrz Opatowa w wydanej decyzji środowiskowej wskazał na wariant 2a – nieco bardziej oddalony od miasta. Dla wybranego wariantu opracowana zostanie koncepcja programowa. Ten etap prac przygotowawczych zakończy się w pierwszym kwartale 2021 roku.
Decyzja środowiskowa dla obwodnicy Opatowa w ciągu drogi krajowej nr 9 i drogi ekspresowej S74 wydana została w 2019 roku. Aktualnie trwa opracowanie koncepcji programowej, przetarg na realizację inwestycji planowany jest w ostatnim kwartale tego roku.
O inwestycjach drogowych mówi poseł Marek Kwitek:
Joanna Sarwa
Pliki:pdftoimage