Zakład Ubezpieczeń Społecznych, aby ułatwić klientom kontakt telefoniczny w najważniejszych aktualnie sprawach, uruchomił 3 nowe linie tematyczne pod nowymi numerami telefonów: pod numer 22 290 87 01 można dzwonić w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji oraz w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, czy szkoły. Pod numer 22 290 87 02 można dzwonić w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a na numer 22 290 87 03 można dzwonić w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej. Numery te są czynne w godzinach 7 – 15. Nadal też do dyspozycji interesantów ZUS w innych sprawach dostępna jest linia Centrum Obsługi Telefonicznej w godzinach 7-18. Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców można skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów. Te są dostępne na stronie www.zus.pl w zakładce firmy należy szukać hasła ulgi, a następnie umorzenia.
Marta Górecka