Mimo coraz częstszych kampanii informacyjnych, nadal istnieje spory problem dotyczący pacjentów, którzy rejestrują się na wizytę bądź zabieg i nie przychodzą bez wcześniejszego zgłoszenia swojej rezygnacji. Sytuacja ta dotyczy także Mielca. Wizyty w poradniach były niepotrzebnie rezerwowane a lekarze niepotrzebnie tracili czas oczekując na pacjentów.
Jak wygląda sytuacja w mieleckich poradniach mówi Rafał Śliż, Rzecznik Prasowy Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Rzeszowie.
A jak wygląda sytuacja w poradniach kardiologicznych?
Temat rezerwacji dotyczy także poradni szpitala specjalistycznego w Mielcu.
Jak zaznacza rzecznik podkarpackiego NFZ problem niezgłoszonej rezygnacji dla placówek służby zdrowia to strata czasu, który lekarz przeznacza dla pacjenta. Problem dla innych pacjentów, to dłuższe kolejki, gdyż w miejsca powstałe po rezygnacji można było przyjąć innego pacjenta, lecz pod warunkiem, że rejestracja otrzymałaby taką informację z odpowiednim wyprzedzeniem.
Jak dodaje rzecznik zrezygnować można osobiście, telefonicznie lub drogą elektroniczną, którą umożliwia już znaczna ilość poradni. Odwołanie wizyty nic nie kosztuje, a pozwoli innym szybciej dostać się do lekarza.
Tomasz Łępa