Kłopoty z reklamacją wadliwego towaru – to najczęstsze problemy, z jakimi do Regionalnego Ośrodka Konsumenckiego zgłaszają się mieszkańcy Tarnobrzega i okolicy. Działająca od kwietnia placówka mieści się w budynku Społecznej Akademii Nauk przy ulicy Moniuszki 6.
Placówka powstała w związku z realizacją przez Krajowy Instytut Gospdarki Senioralnej projektu 'Upowszechnianie i ochrona praw konsumentów w latach 2019-2020′ finansowanego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Szefowa instytutu Marzena Rudnicka przyjechała dziś do Tarnobrzega, aby zobaczyć jak radzi sobie ośrodek. – Nasze porady świadczymy nie tylko w ośrodku, który jest czynny w określonych dniach i godzinach, ale wychodzimy też na zewnątrz – dodaje:
Kto może skorzystać z pomocy? To wyjaśnia prawnik z Regionalnego Ośrodka Konsumenckiego w Tarnobrzegu Beata Kowalska:
Ośrodek funkcjonuje w poniedziałki, czwartki od 8.00 do 16.00 i w piątki, w godzinach od 8.00 do 14.00.
Ośrodek ma stanowić wsparcie dla Oddziału Federacji Konsumentów w Tarnobrzegu przy ulicy Wyspiańskiego 12 oraz Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnobrzegu przyjmującego interesantów w budynku Urzędu Miasta Tarnobrzeg przy ulicy Mickiewicza 7.