Ruszył remont mostu kolejowego na Sanie w Kępie Rzeczyckiej. To dalszy etap modernizacji linii kolejowej na trasie Stalowa Wola-Lublin. Trwa również układanie nowych torów i rozjazdów między Zaklikowem a Stalową Wolą. Prace na tym odcinku to ostatni etap przebudowy trasy Stalowa Wola-Lublin, która będzie zelektryfikowana. W ramach prac remontowych w Kępie Rzeczyckiej remontowany jest 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie. Prace obejmują wzmocnienie konstrukcji obiektu i przygotowanie do elektryfikacji. Wykonawca wykona również niezbędne roboty przy podporach mostu. Remont przeprawy zapewni bezpieczniejszy przejazd większej liczby składów. Dodatkowo odnowiona konstrukcja pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 80 do 120 km/h. Zmodernizowanie linii między Zaklikowem a Stalową Wolą poprawi popdróżnym dostęp do kolei. Powstaną m.in. dwa nowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola Charzewice. To również nowe dobrze oświetlone perony na przystankach w Lipie, Kępie i Pilchowie. Zostaną zamontowane ławki, wiaty i tablice z rozkładami jazdy. Co ważne wszystkie perony będą dostosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Sprawniejsze podróże zapewni lokalne centrum sterowania w Szastarce Prace torowe na odcinku Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów potrwają do końca września. Później oddane zostaną perony i przejazdy kolejowo-drogowe. Cała modernizacja linii Stalowa Wola-Lublin ma sie zakończyć do końca 2019 roku. Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 367 mln zł netto. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia wynosi blisko 312 mln złotych.
Marta Górecka