Już od piątku podróżujący pociągiem na trasie Lublin-Stalowa Wola po nowych torach bez komunikacji zastępczej dojadą już z Lublina do Zaklikowa w powiecie stalowowolskim. To oznacza że czas p[odróży na tymj odcinku skróci się z ponad 2 godzin o 45 minut. Na razie zmodernizowana została nie tylko linia kolejowa ale i przystanki. Powstały nowe perony dobrze oświetlone i wyposażone w ławki i wiaty. Przygotowano oznakowanie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Poziom bezpieczeństwa na kolejnym zmodernizowanym odcinku poprawi również sygnalizacja przejazdowa na skrzyżowaniach dróg z torami. Na trasie od Lublina do Zaklikowa przebudowano już ok. 10 przejazdów. Dodatkowe zabezpieczenie, sygnalizację przejazdową oraz rogatki zyskuje kolejnych 20 przejazdów.
Poziom bezpieczeństwa na kolejnym zmodernizowanym odcinku Kraśnik – Zaklików poprawi sygnalizacja przejazdowa na skrzyżowaniach dróg z torami. W kwietniu wykonawca przejdzie na odcinek Zaklików – Stalowa Wola Rozwadów. Będzie to ostatni etap przebudowy linii kolejowej miedzy Lublinem a Stalową Wolą. Na tym odcinku pasażerowie zyskają lepszą obsługę dzięki 4 nowym peronom w Zaklikowie, Lipie, Kępie i Pilchowie. Wybudowane będą dwa dodatkowe przystanki: Zaklików Miasto i Stalowa Wola-Charzewice. W ramach prac na odcinku między Zaklikowem a Stalową Wolą Rozwadów zmodernizowane zostaną 22 kilometry toru i 14 rozjazdów. Wyremontowany będzie również 300-metrowy trójprzęsłowy most kolejowy na Sanie. To pozwoli na podniesienie prędkości pociągów z 30 km/h do 120. Na czas robót wprowadzona będzie autobusowa komunikacja zastępcza.
Całkowita wartość projektu „Prace na liniach kolejowych 68, 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów” to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia to blisko 312 milionów złotych.
Marta Góreca