Wygodne i szybkie podróże oraz 9 komfortowych stacji i przystanków – taka będzie oferta kolei dla pasażerów po przebudowie trasy Padew – Mielec – Dębica. Sprawniej pojadą po torach także i towary.
Mówiono o tym podczas konferencji, w której uczestniczyli europoseł Tomasz Poręba, Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz Wojciech Magnowski, dyrektor Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym. Spełniają się oczekiwania mieszkańców – mówi europoseł Tomasz Poręba.
W marcu rozpoczęły się prace na podkarpackiej linii Mielec – Dębica. Zgromadzono już ok. 68 km szyn, 17 tys. podkładów i 10 tys. ton materiału na wzmocnienie podtorza. Następnie prace obejmą budowę peronów, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych. Mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Ta inwestycja otwiera także nowe możliwości dla przedsiębiorstw zlokalizowanych na północy regionu, także w kontekście wykorzystania terminala multimedialnego w Woli Baranowskiej zaznaczał w rozmowie Wojciech Magnowski, dyrektor Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym.
Przedsięwzięcie za 188 mln zł realizowane jest z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego.
(Tomasz Łępa)