Dziś w Mielcu podpisano umowę na rewitalizację linii kolejowej L-25. Wykonane prace na trasie Padew – Mielec – Dębica umożliwią wznowienie ruchu pasażerskiego i zapewnią sprawniejszy ruch towarowy.
W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.
Mówi pełniący funkcje prezydenta Mielca, Fryderyk Kapinos.
Prowadzone również będą działania i zadania wzmacniające linię L 25 , tłumaczy Adam Hamryszczak – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.
Dziewięć lat starań z europosłem Tomaszem Porębą – o remont tego traktu dziś kończy się tym miłym akcentem – zaznacza Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego.
W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicą zwiększy się komfort 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Nowe obiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejszą obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r.
(Tomasz Łępa)